Методична скарбничка

Заняття з математики
Тема: "Веселе жабеня"
(молодша група)
Програмовий зміст: вчити вибирати та розташовувати  геометричні фігури;
закріпити вивчені геометричні фігури та лічбу в межах трьох; формувати вміння знаходити відмінності та спільні ознаки геометричних фігур різних типів; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати пізнавальний інтерес, колективізм.
Матеріал: ілюстрація «болото», зображення жабеняти, маленькі геометричні фігури зеленого кольору, зразок для складання жабеняти, великі геометричні фігури різних кольорів.
Словник: жабеня, трикутник, болото.
Методи і прийоми: словесні, практичні, показ, пояснення.
Попередня робота: повторити будову тіла жаби, читання вірша Тетяни Приходько «Хто живе в болоті».
Заняття з аплікації
Тема:"Вантажівка"
(старша група)
Програмовий зміст: вчити створювати площинні моделі вантажного транспорту за зразком; закріпити знання дітей про геометричні фігури; повторити частини автомобіля; розвивати уявлення про форму, величину, колір окремих геометричних фігур, спостережливість, орієнтування в просторі, увагу, акуратність, самостійність, дрібну моторику рук; виховувати у дітей пізнавальний інтерес, естетичний смак, вміння приймати поставлену вихователем завдання, прагнути до результату.
Матеріал:велика вантажна машина, картинки із зображенням різних машин, зразок аплікації, аркіші білого паперу, заготівки для аплікації, клей ПВА, роздаткові тарілочки, клейонки, серветки.
Словник: вантажівка, автомобіль, вантаж, кабіна, кузов, колеса.
Методи і прийоми: словесні, практичні, показ, пояснення, оцінка.
Попередня робота: заняття з конструювання з використанням блоків Дьєнеша, спостереження за вантажною машиною, бесіда про види транспорту.
Комплексне заняття з аплікації
Тема:"Ластівка прилітає – весна наступає"
(молодша група)
Програмовий зміст: розширити знання дітей про пору року-весну та природні зміни, пов`язані з нею; вчити помічати звуки в природі та впізнавати їх; познайомити з перелітним птахом – ластівкою; ознайомити з будовою тіла, способом життя; закріпити знання, чорного, білого, червоного кольорів; поняття «довгий»,«короткий»; розвивати увагу, пам’ять, мислення, мову дітей; виховувати любов до птахів, бажання допомагати їм.
Матеріал: ілюстрація «Весна настала», зображення ластівки, клей ПВА, роздаткові тарілочки, клейонки, серветки, зразок аплікації, аркуші з фоном неба, заготівки для аплікації.
Словник: ластівка, весна, крила, птах.
Методи і прийоми: словесні, практичні, показ, пояснення.
Попередня робота: спостереження за ластівками на ігровому майданчику. Бесіда: «Ознаки весни». 
Заняття з аплікації
Тема:"Натюрморт"
(середня група)
Програмовий зміст: закріпити знання про корисність фруктів; продовжувати вчити дітей послідовно виконувати роботу, обводити трафарет вази, порівнювати розташування фруктів зізразком, наклеювати деталі аплікації; розвивати у дітей дрібну моторику рук, почуття форми, кольору та композиції; виховувати у дітей самостійність і терпіння, інтерес і любов до мистецтва, творчості, естетичний смак через аплікацію.
Матеріал:   ваза з фруктими, зразок аплікації, аркіші білого паперу, заготівки фруктів, коричневі олівці, трафарети ваз, клей ПВА, роздаткові тарілочки ,клейонки, серветки.
Словник: натюрморт, апельсин, яблуко, груша, виноград.
Методи і прийоми: словесні, практичні, показ, пояснення, питання, оцінка.
Попередня робота: бесіда на тему "Натюрморт", показ зразка, розглянути послідовність складання натюрморту.
Заняття з ознайомлення з природним довкіллям
Тема: "Качка йде, каченя веде"
(молодша група)
Програмовий зміст: ознайомити дітей з зовнішнім виглядом, будовою тіла, особливостями поведінки, способом живлення качки; закріпити знання основних кольорів; формувати почуття доброти, дбайливості; збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями. 
Матеріал: іграшкова качка, каченя, лисичка, курчата, дид. матеріал для гри "Склади качку".
Словник: качка, каченя, дзьоб, кряче, тулуб, голова, лапи.
Методи і прийоми: ігрові, словесні, практичні, показ, пояснення.
Інтегроване заняття (дитину у соціумі + аплікація)
Тема:"Державні символи України"
(старша група)
Програмовий зміст:  продовжити знайомити дітей з поняттям "наша Батьківщина", розширити уявлення дітей про державні символи України; навчити відтворювати в аплікації герб та прапор України; удосконалювати вміння працювати з папером; формувати вміння користуватися ножицями як художнім знаряддям (правильно тримати, різати); заохочувати дітей брати участь в обговоренні своєї роботи; розвивати увагу, мислення; виховувати повагуї любов до Батьківщини, до рідної мови, до національної символіки.
Матеріал:   карта України, прапор, герб, гімн, загадка, вірші, прислів'я, легенда, дид./матеріал до гри «Віночок», пазли «Герб та Прапор України», клей ПВА, роздаткові тарілочки, клейонки, серветки, ножиці, кольоровій папір (блакитний та жовтий) олівці.
Словник: держава, Україна, незалежність, символи, прапор, герб, тризуб, гімн.
Методи і прийоми: словесні, практичні, показ, пояснення, оцінка.
Попередня робота: знайомство з картою України, заучування віршів, прислів’їв до теми, виготовлення атрибутів до гри «Віночок».

Заняття з фізкультури
Тема: "Ми дужі, сильні і спортивні"
(старша група)
Програмовий зміст: закріпити комплекс ЗРВ; удосконалити навички дітей ходити по гімнастичній лаві; зміцнити здоров’я дітей, підтримати позитивний емоційний стан під час рухової діяльності; сприяти розвитку рухових, слухових, зорових функцій, розвитку та корекції рухових якостей; виробляти руховий стереотип правильної постави, співдружні рухи рук, очей, ніг; розвивати впевненість в собі; виховувати позитивне ставлення до заняття фізичною культурою, колективізм, дисциплінованість, наполегливість, рішучість та орієнтування в просторі.
Спосіб організації: поточний.
Обладнання та інвентар: гімнастична лава, обручі, медальйони для гри «Птахи і зозуля».
Підготовка вихователя: підготовка та перевірка обладнання інвентарю та обладнання до заняття, виготовлення медальйонів для рухливої гри «Птахи і зозуля». Попередне провітрювання  спортивного залу.
Методи і прийоми: показ, пояснення, вказівка.
Заняття з ознайомлення з природним довкіллям
Тема: "Ліс восени"
(старша група)
Програмовий зміст: продовжити формувати в дітей уявлення про сезонні зміни в природі лісу восени; закріпити знання дітей про характерні ознаки осені; навчати дітей уважно слухати вірші та загадки; активізувати в мові дітей слово листопад; розвивати зорову та слу­хову уяву, логічне мислення, увагу, пам'ять; закріпити назви кольорів (жовтий, чер­воний, зелений); виховувати у дітей любов до природи, бережливе ставлення до неї.
Матеріал:  ілюстрація «Осінній ліс», сухі осінні листочки, малюнки із зображенням осінніх дерев; картинки із зображенням грибів.
Словник: ліс, листочок, грибочок, дуб, клен, береза, осика, листопад.
Методи і прийоми: словесні, практичні, показ, пояснення, питання, оцінка.
Попередня робота: читання вірша Анатолія Камінчука "Осінній листочок".
Ігри з конструктором "LEGO"
Мета: навчити відтворювати споруди за інструкцією та картинками; розвивати дрібну моторику рук, логічне мислення, спостережливість, увагу, уяву, пам´ять, уміння співвідносити зображене на картинці з своєю будівлею; закріпити кольори; виховувати колективізм.
Ісценування казки "Колобок"
Мета: розширити знання дітей про казку; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальні та творчі здібності, фантазію, уяву, увагу, пам'ять; формувати навички читання тексту в особах, уміння працювати злагоджено; виховувати почуття відповідальності, справедливості,колективізму, згуртованості, дружби.
Матеріал: казка «Колобок», маски та малюнки казкових героїв: Баби, Діда, Колобка, Зайчика, Вовчика, Ведмедика, Лисички.


Коментарі