Методична скарбничка
Заняття з математики
Тема: "Веселе жабеня"
(молодша група)
Програмовий зміст: вчити вибирати та розташовувати геометричні фігури;
закріпити вивчені геометричні фігури та лічбу в межах трьох; формувати вміння знаходити відмінності та спільні
ознаки геометричних фігур різних типів; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати
пізнавальний інтерес, колективізм.
Матеріал: ілюстрація «болото», зображення жабеняти, маленькі геометричні фігури зеленого кольору, зразок для складання жабеняти, великі
геометричні фігури різних кольорів.
Словник: жабеня, трикутник, болото.
Методи і прийоми: словесні,
практичні, показ, пояснення.
Попередня робота: повторити будову тіла жаби, читання вірша Тетяни
Приходько «Хто живе в болоті».
Заняття з аплікації
Тема:"Вантажівка"
(старша група)
Програмовий
зміст: вчити створювати
площинні моделі вантажного транспорту за зразком; закріпити знання дітей про геометричні фігури; повторити частини автомобіля; розвивати уявлення про форму, величину, колір окремих
геометричних фігур, спостережливість, орієнтування в просторі, увагу, акуратність, самостійність,
дрібну моторику рук; виховувати у дітей пізнавальний
інтерес, естетичний смак, вміння приймати поставлену вихователем завдання,
прагнути до результату.
Матеріал:велика вантажна машина, картинки
із зображенням різних машин, зразок аплікації, аркіші білого паперу, заготівки для аплікації, клей ПВА, роздаткові тарілочки, клейонки, серветки.
Словник: вантажівка, автомобіль, вантаж, кабіна, кузов, колеса.
Методи
і прийоми: словесні, практичні, показ, пояснення, оцінка.
Попередня
робота: заняття з конструювання з використанням блоків Дьєнеша, спостереження за
вантажною машиною, бесіда про види транспорту.
Комплексне заняття з аплікації
Тема:"Ластівка
прилітає – весна наступає"
(молодша група)
Програмовий
зміст: розширити знання дітей про
пору року-весну та природні зміни, пов`язані з нею; вчити помічати звуки в
природі та впізнавати їх; познайомити з перелітним птахом – ластівкою;
ознайомити з будовою тіла, способом життя; закріпити знання, чорного, білого,
червоного кольорів; поняття «довгий»,«короткий»; розвивати увагу, пам’ять,
мислення, мову дітей; виховувати любов до птахів, бажання допомагати їм.
Матеріал: ілюстрація «Весна настала», зображення ластівки,
клей ПВА, роздаткові тарілочки, клейонки, серветки,
зразок аплікації, аркуші з фоном неба, заготівки для аплікації.
Словник: ластівка, весна,
крила, птах.
Методи і прийоми: словесні,
практичні, показ, пояснення.
Попередня робота: спостереження за ластівками на ігровому майданчику. Бесіда:
«Ознаки весни».
Заняття з аплікації
Тема:"Натюрморт"
(середня група)
Програмовий
зміст: закріпити знання про корисність фруктів; продовжувати вчити дітей
послідовно виконувати роботу, обводити трафарет вази, порівнювати розташування фруктів зізразком, наклеювати
деталі аплікації; розвивати у дітей дрібну моторику рук, почуття форми,
кольору та композиції; виховувати у дітей
самостійність і терпіння, інтерес і любов до мистецтва, творчості, естетичний смак через аплікацію.
Матеріал: ваза з фруктими, зразок аплікації, аркіші білого паперу,
заготівки фруктів, коричневі олівці, трафарети ваз, клей ПВА, роздаткові тарілочки ,клейонки, серветки.
Словник: натюрморт, апельсин,
яблуко, груша, виноград.
Методи і прийоми: словесні,
практичні, показ, пояснення, питання, оцінка.
Попередня робота: бесіда на тему
"Натюрморт", показ зразка, розглянути послідовність складання
натюрморту.
Заняття з ознайомлення з природним
довкіллям
Тема: "Качка йде, каченя веде"
(молодша група)
Програмовий зміст: ознайомити дітей з
зовнішнім виглядом, будовою тіла, особливостями поведінки, способом живлення
качки; закріпити знання основних кольорів; формувати почуття доброти, дбайливості; збагачувати внутрішній світ
дитини позитивними емоціями.
Матеріал: іграшкова качка, каченя, лисичка, курчата, дид. матеріал для гри
"Склади качку".
Словник: качка,
каченя, дзьоб, кряче, тулуб, голова, лапи.
Методи і прийоми: ігрові, словесні, практичні, показ,
пояснення.
Інтегроване заняття (дитину у соціумі + аплікація)
Тема:"Державні
символи України"
(старша група)
Програмовий зміст: продовжити
знайомити дітей з поняттям "наша Батьківщина", розширити уявлення дітей про державні символи України; навчити
відтворювати в аплікації герб та прапор України; удосконалювати вміння
працювати з папером; формувати вміння
користуватися ножицями як художнім знаряддям (правильно тримати, різати);
заохочувати дітей брати участь в обговоренні своєї роботи; розвивати
увагу, мислення; виховувати повагуї любов до Батьківщини, до рідної мови, до
національної символіки.
Матеріал: карта України, прапор,
герб, гімн, загадка, вірші, прислів'я, легенда, дид./матеріал до гри «Віночок»,
пазли «Герб та Прапор України», клей ПВА, роздаткові
тарілочки, клейонки, серветки, ножиці, кольоровій папір (блакитний та жовтий) олівці.
Словник: держава, Україна, незалежність,
символи, прапор, герб, тризуб, гімн.
Методи і прийоми: словесні,
практичні, показ, пояснення, оцінка.
Попередня робота: знайомство з картою України, заучування віршів,
прислів’їв до теми, виготовлення атрибутів до гри «Віночок».
Заняття з фізкультури
Тема: "Ми дужі, сильні і спортивні"
(старша група)
Програмовий
зміст: закріпити комплекс ЗРВ; удосконалити
навички дітей ходити по гімнастичній лаві; зміцнити здоров’я
дітей, підтримати позитивний емоційний стан під час рухової діяльності; сприяти
розвитку рухових, слухових, зорових функцій, розвитку та корекції рухових
якостей; виробляти руховий стереотип правильної постави, співдружні рухи рук,
очей, ніг; розвивати впевненість в собі; виховувати позитивне ставлення до заняття фізичною культурою, колективізм,
дисциплінованість, наполегливість, рішучість та орієнтування в просторі.
Спосіб організації: поточний.
Обладнання та інвентар: гімнастична лава, обручі,
медальйони для гри «Птахи і зозуля».
Підготовка вихователя: підготовка та перевірка обладнання інвентарю та обладнання
до заняття, виготовлення медальйонів для рухливої гри «Птахи і зозуля». Попередне
провітрювання спортивного залу.
Методи і прийоми: показ, пояснення,
вказівка.
Заняття з ознайомлення з природним
довкіллям
Тема: "Ліс восени"
(старша група)
Програмовий зміст: продовжити формувати в дітей уявлення про сезонні зміни в природі лісу
восени; закріпити
знання дітей про характерні ознаки осені; навчати
дітей уважно слухати вірші та загадки; активізувати в мові дітей
слово листопад; розвивати
зорову та слухову уяву, логічне мислення, увагу,
пам'ять; закріпити назви кольорів (жовтий, червоний, зелений); виховувати
у дітей любов до природи, бережливе ставлення до неї.
Матеріал: ілюстрація «Осінній ліс», сухі осінні листочки, малюнки із
зображенням осінніх дерев; картинки із зображенням грибів.
Словник: ліс, листочок, грибочок, дуб, клен, береза, осика,
листопад.
Методи і прийоми: словесні,
практичні, показ, пояснення, питання, оцінка.
Попередня робота: читання вірша Анатолія
Камінчука "Осінній листочок".
Ігри з конструктором "LEGO"
Мета: навчити
відтворювати споруди за інструкцією та картинками; розвивати дрібну моторику
рук, логічне мислення, спостережливість, увагу, уяву, пам´ять, уміння
співвідносити зображене на картинці з своєю будівлею; закріпити кольори; виховувати
колективізм.

Ісценування казки "Колобок"
Мета: розширити знання дітей про
казку; розвивати зв’язне
мовлення, пізнавальні та творчі
здібності, фантазію, уяву, увагу, пам'ять;
формувати навички читання тексту в особах, уміння працювати злагоджено;
виховувати почуття відповідальності, справедливості,колективізму,
згуртованості, дружби.
Матеріал: казка «Колобок», маски та малюнки казкових героїв: Баби, Діда, Колобка,
Зайчика, Вовчика, Ведмедика, Лисички.

Коментарі
Дописати коментар